10 Tips om de beste kantoorartikelen aan te schaffen

Iedere onderneming maakt gebruik van kantoorartikelen. Van printers tot hardeschijfvernietigers. Je vind alles terug in kantoren van groot tot klein iedereen heeft deze zaken nodig om fatsoenlijk te kunnen werken. Hier zijn 10 tips om geld te kunnen besparen zowel op de korte als op de lange termijn.

kijk wat je nodig hebt

Het belangrijkste is uiteraard, wat heb ik nou nodig. Veel mensen kijk heel simpel naar de basiszaken zoals een printer een scanner en laptop. Met deze 3 zaken kan je een webshop starten bij wijze van spreken. Een advocatenkantoor heeft daarentegen meer machines nodig om te kunnen functioneren

kies een goede (web)winkel

Dit spreekt ook voor zich, een kleine background check van de website is altijd handig voordat je artikelen aanschaft, het is zuur en jou verantwoordelijkheid als de producten niet goed of helemaal niet aankomen. https://www.office-deals.nl/ is erg betrouwbaar.

vergelijk vergelijk en vergelijk

Het belangrijkste is als je voor de onderneming koopt is, voor zo’n laag mogelijke prijs zoveel mogelijk. Hierom moet je niet op de eerste de beste webshop kopen. Vaak met wat goed speurwerk vind je betere alternatieven, hiermee kan je veel geld besparen.

tijd is geld

Hiermee heb jij als inkoopmanager mee te maken, je collega’s willen alles de volgende dag hebben. Dit is dan ook je streven, maar je kan tijd is geld ook op een andere manier zien, door te wachten op acties en dan pas artikelen in bulk aanschaffen. Zo geven sommige webwinkels korting met Black Friday, hiermee kan je aanzienlijke kosten besparen. Of kijk op de promotie pagina van een bedrijf.

kwaliteit boven kwantiteit

Soms is het heel aanlokkelijk om het goedkoopste van het goedkoopste aan te schaffen, maar dan loop je uiteraard risico dat het product snel kapot is of kuren heeft. Een grote investering in kantoormachines heeft dan ook al resultaat dat deze vaak duurzamer, efficiënter en lagere afschrijving hebben. Iets wat op de lange termijn weer goedkoper is.

grote machines, meer functies

Ook een kostenbesparende tip is om kantoormachines aan te schaffen met meerdere functies, zo kan je in tip 1 een printer en scanner kopen maar een multifunctionele printer kan ook beide functies tegelijk. Op deze manier bespaar je veel kosten op 2 machines.

Kennis maakt efficiëntie

zorg ervoor dat je niet te geavanceerde kantoormachines koopt. Als de werknemers niet overweg kunnen met de machines zorgt dit juist niet voor het gewenste resultaat, namelijk: efficiëntie.  Vraag daarom eerst bij de werknemers of ze overweg kunnen en overweg willen gaan met deze machines of software die in die machines zit.

ergonomie is key

naast alle standaard producten zoals papier of een scanner moet je natuurlijk ook wat doen aan de leefomgeving van de werknemers. Denk hierbij niet aan alle facilitaire zaken maar denk aan bijvoorbeeld betere bureaustoelen of juist een muismat met polssteun. Als de werknemers lichamelijke klachten hebben kan dit voor nare blessures of zelfs ziekteverzuim zorgen, wat meer kosten met zich meebrengt.

Vastheid

Probeer een totale leverancier te vinden voor al je producten, als je 1 leverancier hebt kun je hiermee afspraken maken die in het voordeel van de onderneming kunnen komen over prijs en levertijd. Daarnaast moet je zelf eisen stellen waaraan volgens jou de ideale leverancier uit bestaat, is het zijn assortiment, of juist zijn levertijd.

zuinig aan doen

Tot slot een hele simpele tip, namelijk zuinig aan doen. Als je bepaalde documenten ook online kan delen in plaats van uitprinten bespaar je al een hoop op papier en inkt, dit is de makkelijkste tip voor jou onderneming.

Geef een reactie